Call-centre:  (44)592-0-592 Kyivstar:  +38(098)2797777 Vodafone(МТС):  +38(095)2797777 Lifecell:  +38(093)2797777 Viber, Whatsapp, Telegram, BiP, Skype: +38(093)2793555
Не заповнене поле "ім'я"
Не заповнене поле "номер"

ТОП 10 водійських помилок

Перелік найбільш поширених водійських помилок з ростом кількості машин на наших вулицях практично не змінюється. І якщо наш топ-чарт допоможе хоча б одній водієві позбавитися від будь-якої шкідливої водійських звички - значить ми працювали не даремно.

Скласти рейтинг найпоширеніших і особливо небезпечних помилок водіїв - насправді не так просто, як можна було припустити на перший погляд. Здавалося б, статистика знає все: аналіз причин ДТП може дати відповідь практично на самий каверзне питання подібної «вікторини». Однак, на нашу думку, в переважній більшості випадків залишається нез'ясованим головне - чому сталася та чи інша колізія. Саме з цієї точки зору ми ранжирували водійські помилки. Тяжкість подальших ДТП в розрахунок не бралася, адже часто події вдається уникнути, проте ціною витрачених нервів і безнадійно зіпсованого настрою - як свого, так і тих, кому доводиться вдаватися до екстрених дій, щоб виправити чиюсь помилку.

Основу нашого рейтингу склали думки кваліфікованих інструкторів, які готують водіїв до нелегкого життя на наших перевантажених трасах вже не перший рік. Отже, перед вами список найпоширеніших помилок як початківців, так і досвідчених водіїв.

1-Е МІСЦЕ Неправильний вибір швидкості руху.
З цієї причини відбувається наїзд на автомобіль перед вами або перешкода. Чому? Та тому, що режим руху постійно змінюється, і в якийсь момент водій може втратити контроль не стільки дистанції (відстані) до перешкоди або їде попереду авто, скільки динаміки потоку. Причина в основному криється в нестачі інформації, який є наслідком неправильного ведення погляду.
Як уникнути: дивитися якомога далі вперед по ходу потоку, а не на бампер переднього авто.

2-Е МІСЦЕ Помилка проїзду перехресть.
Вона банальна і полягає в тому, що водії, в'їжджаючи в зону перетину потоків в надії проскочити, зупиняються в найнебезпечнішому і невідповідному місці, створюючи горезвісні пробки. Чому? У більшості випадків головна причина - низька культура водіння і наплювацьке ставлення до ПДР, здоровому глузду і колегам по потоку. Більш того, деякі «просунуті» нахабно демонструють приклади «віртуозною маневреності», просочуючись по зустрічній смузі або тротуару, ніж незмінно погіршують ситуацію, провокуючи інших.
Як уникнути: шануйте ПДР і зберігайте самовладання, чуючи незадоволений гул сигналів ззаду, коли ви зупиняєтеся ПЕРЕД перехрестям, бачачи, що за ним рух завмерло.

3-Е МІСЦЕ Нераціональне маневрування.
Напевно кожен водій не раз спостерігав, як в щільному потоці, що складається з декількох рядів, знаходиться «спіді Гонзалес», який заради того, щоб опинитися на два корпуси ближче до світлофора, влаштовує слалом між машинами, провокуючи інших, наприклад, на помилку під номером один в нашому рейтингу. Як правило, тут ми маємо справу з «віковим явищем», яке проходить приблизно після семи років активного водіння. Це емпіричне спостереження, але допитливі вчені підрахували, що приблизно кожен двадцятий водій бажає бути першим завжди і скрізь і практично всім водіям один раз на півроку обов'язково потрібно «випустити пар».
Як уникнути: частіше відвідувати прокатний картинг або трек-дні.

4-Е МІСЦЕ Невключення покажчика повороту.
Чому невиконання цього обов'язкового прийому залізла так високо в нашому рейтингу? Це питання водійської культури та підготовки. Ми не будемо втомлюватися повторювати, що ігнорування такого простого способу заявити про свої наміри на дорозі веде до нерозуміння ваших дій іншими учасниками руху, а ланцюгова реакція непередбачувана. На жаль, переважна більшість шкіл і інструкторів водіння не приділяють належної уваги розвитку цієї навички або застосовують методично невірні прийоми.
Як уникнути: змусити себе виконувати послідовність дій перед маневром: «контроль ситуації по дзеркалах - включення поворотника - поворот керма - контроль».

5-Е МІСЦЕ Помилка у виборі смуги руху.
Якщо вимога дотримуватися певної смуги в поворотах на многополосних перехрестях залишається на совісті водія, то в разі ширини проїзної частини більше двох корпусів автомобіля відповідальність за вибір смуги лежить на службах організації дорожнього руху. Наприклад, дотримуватися полосность на європейській дорозі не складе труднощів навіть в туман. Спробуйте так само впевнено поїздити по українським магістралям в негоду. Тут вже потрібні чудовий зір, ксенон, досвід та інтуїція.
Як уникнути: не прагнути обганяти і міняти смугу руху в поворотах, а в разі поганої видимості неодмінно знижувати швидкість.

6-Е МІСЦЕ Виїзд з другорядної дороги на головну.
Однією з найпоширеніших помилок в даному випадку є наїзд на попереду зупинився автомобіль. Причина в тому, що водій зосереджує всю свою увагу на потоці автомобілів, в який йому належить влитися. І якщо попереду їде водій раптом вирішив зайвий раз перестрахуватися і пригальмував, то це може залишитися непоміченим. До речі, так працюють і «підставляли».
Як уникнути: стежити за переднім автомобілем до тих пір, поки він не увіллється в потік. Тільки після цього настає ваша черга дивитися вліво і шукати момент для динамічного старту.

7-Е МІСЦЕ Потурання порушників.
Виконання деяких дій на дорозі, які на перший погляд можуть здатися благородними і гуманними, насправді - помилка, здатна привести до сумних наслідків. Наприклад, ми пропускаємо пішохода, який збирається перейти дорогу в недозволеному місці, або «спіді Гонзалеса», норовлять розвернутися через подвійну осьову. Звичайно, ми можемо зупинитися і пропустити пішохода в потік автомобілів, де його зіб'є той, хто їде справа або зліва від нас і не бачить перешкоди за нашим авто. Але ...
Як уникнути: категорично не дозволяти порушнику реалізувати свої наміри.

8-Е МІСЦЕ «Токсикоманія».
Так ми іноді називаємо звичку водіїв «підкрадатися» до довгомір або вантажних автомобілів занадто близько. При цьому водій робить відразу кілька помилок. По-перше, він обмежує себе видимість (див. Помилку номер один), по-друге, втрачається динаміка автомобіля, необхідна для обгону, по-третє, він створює проблеми зустрічним водіям, коли, зважившись на обгін, з'являється з-за фури як чортик з табакерки, по-четверте, з кузова самоскида абсолютно випадково на лобове скло може випасти щось важке. Одним словом, наслідки можуть бути дуже сумними.
Як уникнути: триматися позаду вантажівок на відстані не менше 20-30 метрів, в міському трафіку намагатися не підбиратися до них близько навіть в пробках.

9-Е МІСЦЕ Неправильна парковка.
Найвищим рівнем виконання парковки в усьому світі вважається мистецтво залишатися непоміченим і в той же час дотримати всі умови активної безпеки, які зводяться до вміння делікатно під'їхати, припаркуватися, висадити пасажирів і так само непомітно виїхати. І тут потрібна не тільки техніка, а й здатність думати, робити попередній розрахунок. При парковці намагаємося вибирати положення з урахуванням можливості динамічного і безперешкодного виезда.Недопустімим становищем слід вважати парковку, при якій можливий під'їзд іншого автомобіля з одного боку може заблокувати ваш рух.
Як уникнути: в кожному конкретному випадку кращим варіантом є зайвий маневр в момент паркування, ніж виїзд за кілька прийомів.

10-Е МІСЦЕ Нераціональне використання світлотехніки.
Помилкою є як надмірне, так і недостатнє застосування світлотехніки автомобіля для поліпшення його позначення на дорозі і в темний, і в світлий час доби. Включення ще й «противотуманок» (особливо задніх) за відсутності власне туману приводить до засліплення інших водіїв або до неправильного сприйняття ними ваших дій (задні «противотуманки» частенько виглядають як стоп-сигнали), тому від такої надмірної освітленості краще утриматися. Втім, як і від використання в темний час доби різних кольорових габаритів. Причому особливо «обдаровані» в інтелектуальному плані водії не включають ближнє світло навіть вночі, щоб їх «красу» було видно. При цьому не здогадуючись, що їх хирляві «сині габарити» не видно вже з відстані в кілька метрів.
Як уникнути: використання ближнього світла в світлий час доби можна тільки вітати (зокрема, для автомобілів темних тонів, які «зливаються» з дорогою). Більш того, в деяких країнах воно є обов'язковим.

 

Висновки

У переважній більшості шкіл методики підготовки водіїв давно застаріли і не відповідають вимогам часу. Хоча сьогодні є чимало інструкторів-професіоналів, які навчають студентів багатьом сучасним технічним і тактичним прийомам. Але що робити тим, хто отримав свої права багато років тому? Вихід один - працювати над собою, вивчати літературу і строго дотримуватися правил дорожнього руху. Причому, якщо раніше вважалося, що ПДР «написані кров'ю», то сьогодні, коли середня швидкість пересування в місті - трохи більше велосипедної, правильніше буде сказати, що ПДР написані нашим часом і нервами, як не блюзнірськи це може прозвучати.

Зарубіжні вчені вже створили теорію пробок, згідно з якою досить одному водієві в трафіку зайвий раз натиснути на гальмо і незначно знизити швидкість, що викличе ланцюгову реакцію в потоці, - як в декількох кілометрах позаду нього може утворитися справжнісінька пробка. Без усяких видимих причин. Жителі столиці вже у всю можуть насолоджуватися наслідками з цієї теорії. А це означає, що якщо кожен з нас всього лише один раз вибере правильну швидкість в потоці, що не виїде на завантажений перехрестя або грамотно припаркується, то однією пробкою в місті стане менше. І у сотні інших водіїв буде менше на один привід для стресу. Пам'ятайте про це, виїжджаючи вранці на дорогу. Рухайтеся плавно, дійте спокійно і зосереджено, шануйте букву ПДР. І тоді буде не тільки менше аварій, а й пересуватися по дорогах у години пік стане легше, комфортніше і швидше.
Леонід Шубін

 

Рейтинг: 0/5 - 0 голосов
Помилка введення імені
Помилка введення номера
Виберіть місце навчання



Не заповнене поле "email"
Не заповнене поле "повідомлення"